DİZEL MOTORLARINDA AZOT OKSİT (NOx) KONTROL YÖNTEMLERİ
Öz
İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki maksimum sıcaklık 1800 K’in üzerine çıktığında, havanın içindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit (NOx) denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, benzin motorlarına göre NOx oluşturma potansiyelini arttırır. Bu çalışmada dizel motorlarından kaynaklanan NOx emisyonlarının azaltılması ele alınarak, günümüz dizel motorlarında kullanılan NOx kontrol yöntemleri incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler
dizel motoru, egzoz emisyonu
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Ölçüm Çağırılıyor ...
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Selçuk-Teknik Dergisi ISSN:1302-6178