FARKLI DEMOGRAFİK ÖZELLİKTEKİ TÜKETİCİ GRUPLARINA GÖRE MOBİLYA SATIŞ MAĞAZASI ATMOSFERİ OLUŞTURMA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Öz
Ülkemizde ve dünyada Mobilya sektörü her geçen gün önemini artırmakta ve tüm sektörler içinde çok önemli bir yere gelmektedir. Mobilya Sektörü Türkiye’de ülke ekonomisine büyük miktarlarda katma değer sağlamaktadır. Mağaza atmosferi sadece belli bir kesimi ilgilendiren bir kavram değildir. Müşterileri mağaza atmosferinin yapısı ürün satın alımında etkili olmaktadır. Çekici olan ve varlığını sürekli koruyabilen bu atmosfer tüketiciler için ayrı bir satın alma faktörüdür. Bu çalışmada farklı demografik özellikteki tüketicilerin hayallerinde kurdukları mobilya mağazası iç ve dış faktörler belirlenmeye çalışılmış, kurulacak mobilya mağazalarında ne gibi faktörler ve etkenlerin olacağı konusunda sonuçlar çıkarılmak amaçlanmıştır. Çalışma 2397 tüketici ile yüz yüze görüşme anket formundaki sorulan sorulara cevap alınarak istatistiksel değerlendirme yapılarak sonuçlandırılmış öneriler sunulmuştur.
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Selçuk-Teknik Dergisi ISSN:1302-6178