STİRLİNG MOTORUNDA TERMAL BARİYER KAPLAMANIN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ

Yaşar Önder ÖZGÖREN

Öz


Bu çalışmada, tek silindirli Beta tipi bir Stirling motoru imal edilmiştir. Motordaki
yer değiştirme pistonu termal bariyer kaplama malzemesi olan Zirkonyum Oksit
(Zirkonya) ile kaplanmış daha sonra termal bariyer kaplamanın etkileri motor
performans testleri ile belirlenerek grafik şeklinde hazırlanmıştır. Motor performans
testleri, 800–900–1000 °C fırın sıcaklığında yapılmıştır. Çalışma akışkanı helyum
gazıdır. Şarj basıncı 3,0 ile 4,0 bar arasında 0,5 bar aralıklarla belirlenmiştir. Kaplamalı
piston için maksimum güç, 1000 °C‘de, 3,5 bar basınçta ve 900 1/min motor devrinde
83,12 W ve kaplamasız piston için maksimum güç ise, 1000 °C‘de, 3,5 bar basınçta ve
800 1/min motor devrinde 55,68 W olarak ölçülmüştür


Anahtar Kelimeler


Stirling Motoru; Termal Bariyer Kaplama; Performans Testleri.

Tam Metin:

PDF

Madde Ölçümleri

Ölçüm Çağırılıyor ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Selçuk-Teknik Dergisi  ISSN:1302-6178