MOBİLYADA TÜKETİCİ TERCİHLERİ VE TASARIM BEKLENTİLERİ
Öz
Tasarım genel anlamda bir planın gerçekleştirilmesi ve bir ürünün görünüş ve fonksiyonlarına karar verilmesi sürecidir. Günümüzde pek çok üretici tasarımın önemini tüketicinin tasarım beklentilerini karşılamak üzere oluşturulan üretim ve satış stratejisi olarak vurgulamaktadır. Tüketici mobilya satın alırken, zevkine uygun seçim yaparken fiyat konusunu da göz önünde bulundurmak zorundadır. Mobilya satın alındığında uzun süre kullanılan bir üründür. Bu anlamda tüketiciler fiyat, estetik ve konfor özelliklerinin yanı sıra kalite ve dayanım özelliğini de göz önünde bulundurmaktadır. Gelir düzeyi yükseldikçe tüketici, satın alacağı mobilyalarda değeri sadece fiyat ile ölçmemektedir. Tasarım değeri de önem kazanmaktadır. Bu da yüksek standartlarda üretim gereğini beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada tüketicinin kişisel yaşam ortamlarını oluştururken tercihlerini etkileyen faktörlerle, üreticinin tasarım stratejileri incelenmektedir.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Selçuk-Teknik Dergisi ISSN:1302-6178