MESLEKİ VE TEKNİK YÜKSEKÖĞRETİMDE ENDÜSTRİYE DAYALI ÖĞRETİM

Hacı SAĞLAM

Öz


Mesleki ve teknik eğitimim esas gayesi, bireye belli bir iş için ihtiyaç duyulan terakki, bilgi, kabiliyet ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır. Buna bağlı olarak, gelişmiş ülkelerde mesleki ve teknik eğitim özel bir öneme sahiptir. Türkiye’de Meslek
Yüksekokulları artan kalifiye insan gücünü karşılamak için tesis edilen en önemli eğitim kuruluşlarından biridir. Bir teknikerin teknik bir elamandan daha fazla teorik bilgi ve bir
mühendisten daha fazla uygulama becerisine sahip olması hedeflenmektedir. Bu sebeple, gerçekleştirilecek olan üniversite-endüstri işbirliği ile öğrenciler eğitimlerinin
bir kısmını endüstriye dayalı öğretim şeklinde endüstride gerçekleştirmeli, bu eğitim sadece yaz dönemi stajı olarak değil, fakat aynı zamanda mevcut eğitim dönemi içine de
yayılmalıdır. Öğrenciler endüstriyel kuruluşlarda sıradan bir stajyer öğrenci gibi değil, kısmi-süreli bir Stajyer Araştırma Öğrencisi olarak değerlendirilmeli ve endüstriyel kuruluşlara, Meslek Yüksekokullarında kurulacak olan Stajyer Komisyonu tarafından yerleştirilmelidir


Anahtar Kelimeler


Meslek Yüksekokulları; Endüstriye dayalı öğretim; Stajyer araştırmacı öğrenci; Endüstriyel proje; Üçlü eğitim.

Tam Metin:

PDF

Madde Ölçümleri

Ölçüm Çağırılıyor ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Selçuk-Teknik Dergisi  ISSN:1302-6178