ELEKTROSTATİK DENEYİ İÇİN ANİMASYONLARIN TASARLANMASI

Niğmet KÖKLÜ, Dündar YENER, Hamdi Şükür KILIÇ

Öz


ELEKTROSTATİK DENEYİ İÇİN ANİMASYONLARIN TASARLANMASI

Özet

Animasyonlar, öğrencilerin derse karşı olumlu görüşler beslemesini sağlar. Öğrenciler animasyon ile üç boyutlu düşünmeyi ve modern eğitim yarışında rekabet etmeyi öğrenmektedirler. Animasyonların aktif  şekilde kullanılması, öğrencilerin önemli kavramlara doğrudan ulaşmasını sağlar ve yararsız bilgi birikiminden arındırır. Animasyonların ders anlatımı sırasında kullanılması, öğrencilerin geçmişte edinilen bilgilerle bağlantı kurmasını sağlar. Bu sayede öğretmen öğrencilere dersi daha zevkli ve kalıcı bir şekilde anlatır. Soyut kavramlar somutlaştırılır. Öğrencilerin sorgulama yeteneği artar. Bir çok çalışmada öğrencilerin, okuduklarının %10’unu, duyduklarının %20'sini, gördüklerinin %30’unu ve hem duyup hem gördüklerinin ise %50'sini hatırladıkları belirtilmiştir. Bu çalışmamızda elektrostatiğin tanımı, sürtünen cisimler arasındaki yük alışverişinin nasıl gerçekleştiği (sürtünme ile elektrik) ve etki ile elektriklenmenin nasıl oluştuğu, animasyonlarla görsel olarak anlatılmış ve bunlarla ilgili deneylerin anlatımı animasyonlarla gerçekleştirilmiştir. Deneylerle ilgili hazırlanan animasyonların dikkat çekici olması ve öğrencilerin derse olan ilgilerini canlı tutabilmek için animasyonlar hazırlanırken kullanılan renklerin ilgi çekici olmasına ve göze hitap etmesine önem verilmiştir. Bilgisayar ekranın gözü yormayacak şekilde düzenlenmesine, animasyonda kullanılan yazıların öğrencilerin öğrenme düzeyine uygun olmasına ve yazıların okunabilecek büyüklükte olmasına özen gösterilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Elektrostatik, Animasyon, Fizik Eğitimi

DESIGNING ANIMATIONS FOR ELECTROSTATICS EXPERIMENTS

Abstract

Animations ensure positive feedback of students for lessons. With animations, students learn to think in three dimensions and also learn to compete in modern education race. Active use of animation provides direct access to important concepts and thus purify education from useless knowledge. The use of animation during lectures, allows students to connect current knowledge with previously acquired information. In this way, teaching transforms into a pleasant and permanent shape and abstract concepts becomes embodied with an increase in questioning ability of students. In several studies it is seen that students tend to remember 10% of what they read, 20% of what they heard, 30% of what they saw and 50% of what they both heard and seen. In this study, definition of electrostatics, realization of triboelectric effect between materials which brought into contact with different materials (charge by friction) and electrification with effect is told visually by animations and related experiments are also animated. While preparing the animations, picked colors and color palettes are chosen with care to be visually pleasing to keep students interest in lecture alive and also to make animations even more striking. Text font size in the animations are selected with care to be easily readable, text necessity and suitability is adjusted for learning levels of students and also the computer screen is arranged to prevent eye strain.

Keywords:  Electrostatics, Animation, Physics Education


Anahtar Kelimeler


Elektrostatik, Animasyon, Fizik Eğitimi

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Dalton, R.M., (2003), The development of students' mental models of chemical substances and processes at the molecular level, Unpublished PhD Thesis, University of Western Sydney, Australia.

Arıcı, N. ve Dalkılıç., E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, 2: 421-430.

İnaç A. E., (2010), Animasyon kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve akılda tutma düzeylerine etkisi, Yüksek lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.

Çalışkan, S., (2002), Uzaktan eğitim web sitelerinde animasyon kullanımı, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, https://aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/ Sabahattin_Caliskan.doc, 23-25 Mayıs, Eskişehir.

Köklü N.,(2015)., Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.

Bozkurt, E., (2008), Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.

Güneş A., (2011), Ünite: Elektrik [online], Web adresi: http://www.fenci.gen.tr/ Moduller/animasyon/Goster.asp?id=45&page=4, [Erişim Tarihi: 08.09.2011].

İşler, D., (2011), Durgun elektriğin etkileri [online], Web adresi: http://www.fenokulu.net/yeni/Fen-Konulari/Deney/Durgun-Elektrigin-Etkileri_0_116.html, [Erişim Tarihi: 03.06.2011].


Madde Ölçümleri

Ölçüm Çağırılıyor ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Selçuk-Teknik Dergisi  ISSN:1302-6178