DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
Öz
İçten yanmalı otomotiv motorlarında hız ve yük değişkenleri çok geniş bir aralıkta kullanılır. Her iki değişken içinde bu aralığın çok geniş olması kam profillerinin birbiri ile çelişen dizaynlar gerektirmesine yol açar. Klasik supap sistemlerinde taze karışımın içeri alınması ve egzoz gazının dışarıya atılması işlemi, krank açısı cinsinden sabit bir aralıkta yapılmakta ve dizaynındaki basitliği nedeni ile de yaygın olarak kullanılmaktadır. Diğer taraftan dinamik profile sahip değişken zamanlı supap sistemleri, motor devri ve yüküne göre motor performansını, yakıt ekonomisini, emisyonları ve relanti kararlılığını etkilemektedir. Bu çalışmada değişken supap zamanlaması sistemlerine alternatif yeni bir değişken supap zamanlaması prototipi yapılmış ve motor performansına olan etkileri incelenmiştir.
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Ölçüm Çağırılıyor ...
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Selçuk-Teknik Dergisi ISSN:1302-6178