FARKLI SOSYO-EKONOMİK STATÜ GRUBU TÜKETİCİLERİN MOBİLYA SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA REKLAMLARIN ETKİSİ

İlker AKYÜZ

Öz


Mobilya sektöründe rakiplerin önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmek gerekir. Başarılı işletmeleri diğerlerinden ayıran en önemli özellik pazarlama bileşenlerini tüketici istek ve ihtiyaçlarına göre en iyi şekilde kullanmaktır. Satış çabaları içerisinde yer alan reklam, gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ekonomilerde uygulama alanı bulan ve kar amacı güden ve gütmeyen kurum ve kuruluşlarca kullanılan bir pazarlama iletişim faaliyetidir. Tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olan reklamın içerdiği unsurların ölçülmesi ve anlaşılması gerekmektedir.
Bu çalışmada farklı sosyo-ekonomik statü gruplardaki tüketicilerin mobilya ürünlerini satın alırken reklam ve içerdiği unsurlardan ne derece etkilendikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma evreni olarak Karadeniz bölgesinde yer alan tüm il merkezleri oluşturmaktadır. Çalışmada yüz yüze anket yöntemi uygulanmış olup toplam 2397 tüketici ile görüşülmüştür. Tüketicilere likert ölçeği kullanılarak oluşturulan anket formu soruları sorulmuştur. Sonuçlar istatistiki bazı yöntemlerle değerlendirilmiş ve farklı sosyo ekonomik statü gruplarında yer alan tüketicilerin reklam farkındalıkları ile ilgili anlamlı sonuçlar elde edilmiştir.


Tam Metin:

PDF

Madde Ölçümleri

Ölçüm Çağırılıyor ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Selçuk-Teknik Dergisi  ISSN:1302-6178