TÜRKİYE’DE HARİTA VE KADASTRO TEKNİKERLİK EĞİTİMİ VE SORUNLARI
Öz
Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin, nicelik ve nitelik olarak, bugünkü
durumundan daha ileri bir düzeye götürülmesi gerekmektedir. Sanayinin gereksinim
duyduğu tekniker unvanına sahip nitelikli ara eleman Meslek yüksekokulları (MYO)
tarafından yetiştirilmektedir. Alt yapı hizmetleri için gerekli olan haritaların üretimi ve
projelendirilmesi Harita mühendisi, teknikerler ve teknisyenler tarafından
gerçekleştirilmektedir. Ara eleman olarak çalışan Harita teknikerlerinin eğitimi,
projelerin uygulanabilmesi açısından büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmada, Türkiye’deki Harita ve Kadastro Teknikerliği eğitim ve öğretiminin
mevcut durumu değerlendirilmiş, 2001 yılında yürürlüğe konulan sınavsız geçiş
sisteminin okullar üzerindeki etkilerini istatistiksel bilgilerle tespit edilmiş, Harita ve
Kadastro Teknikerliği eğitiminin kalitesini artırmak için bazı öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Selçuk-Teknik Dergisi ISSN:1302-6178