TEKNİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEKLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ YORDAYICISI OLARAK MESLEKİ BENLİK SAYGISI

Bülent DİLMAÇ, Yahya ÇIKILI, Hakan IŞIK, Cemil SUNGUR

Öz


Bu araştırmanın amacı, teknik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma Selçuk Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde  (Bilgisayar Sistemleri, Elektronik ve Otomotiv Öğretmenliği)  öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırma verileri Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği”, ile Çetin (2006), tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki benlik saygısı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile Pearson momentler çarpım korelasyon kat sayısı tekniği ve Benlik Saygısı Ölçeği ile Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesine Yönelik Tutum Ölçeği alt boyutlarını açıklama gücünü belirlemek amacıyla da Çoklu Regresyon Tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, mesleki benlik saygısı ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum arasında pozitif yönde bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin alt boyutları mesleki benlik saygısını açıklamakta; bu alt boyutlardan sevgi ve uyum alt boyutlarının mesleki benlik saygısını anlamlı olarak yordadığı ancak değer alt boyutunda bu durumun söz konusu olmadığı görülmektedir.

Anahtar Kelimeler


Mesleki Benlik Saygısı; Öğretmenlik Mesleki Tutum

Tam Metin:

PDF

Madde Ölçümleri

Ölçüm Çağırılıyor ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Selçuk-Teknik Dergisi  ISSN:1302-6178